AĞIR VASITA ŞOFÖRLERİ İNSAN ÜSTÜ HİZMET VERİYOR. GENELDE GöRMEZ'DEN GELİNİYOR 23 Temmuz 2025, 07:48

Uluslararası Tır Şoförleri Derneği Başkanı Sn Sedat Kaplan.
Tır şoförlerinin zorlu çalışma koşullarına karşı verdiği mücadele, sektörün kanayan yaralarına parmak basıyor.
Kaplan, tır şoförlerinin asgari ücretin altında maaş alması, SGK sorunları ve mesleklerinin vasıfsız gibi gösterilmesi gibi konularda önemli bir mücadele yürütüyor.
Ancak bu haklı mücadele, maalesef tır şoförlerinin bizzat kendileri tarafından yeterince sahiplenilmiyor, hatta bazen görmezden geliniyor.
Sedat Kaplan'ın Odaklandığı Temel Sorunlar:
* Düşük Ücretler ve Asgari Ücretin Altında Kalma: Uluslararası tır şoförlüğü, uzun çalışma saatleri, riskli koşullar ve önemli sorumluluklar gerektiren bir meslek olmasına rağmen, birçok şoförün aldığı ücretler asgari ücret seviyesinde veya altında kalabiliyor.
Bu durum, şoförlerin geçim sıkıntısı çekmelerine ve motivasyonlarının düşmesine neden oluyor.
* SGK Sorunları ve Sosyal Güvenceden Mahrumiyet: SGK primlerinin eksik yatırılması, tam zamanlı sigortasız çalışma veya sigorta kapsamının yetersiz kalması gibi durumlar, tır şoförlerinin sosyal güvenceden mahrum kalmasına yol açıyor.
Bu da emeklilik, sağlık hizmetleri ve iş kazası gibi durumlarda büyük mağduriyetler yaratıyor.
* Mesleğin Vasıfsız Gösterilmesi ve "Kanunda Olmayan Rütbeler": Ağır vasıta şoförlüğü, özel bilgi, beceri ve deneyim gerektiren, son derece profesyonel bir meslektir. Ancak sektördeki bazı yaklaşımlar, bu mesleği "vasıfsız işgücü" gibi gösterme eğiliminde olabiliyor. Sedat Kaplan'ın "kanunda olmayan rütbeler" ifadesi, bu hiyerarşik ve ayrımcı bakış açısına bir gönderme olabilir. Şoförlerin mesleki itibarının zedelenmesi, onların motivasyonunu ve sektördeki konumlarını olumsuz etkiliyor.
Mücadelenin Zorluğu ve Şoförlerin Kayıtsızlığı.
Sedat Kaplan'ın tüm bu konularda tır şoförlerine destek olmaya çalışması takdire şayan. Ancak vurguladığınız gibi, bu desteğin şoförler tarafından "görmezden gelinmesi ve umursanmaması" gerçekten düşündürücü bir durum. Bu kayıtsızlığın birden fazla nedeni olabilir:
* Farkındalık Eksikliği: Bazı şoförler, haklarının ve mevcut yasal düzenlemelerin tam olarak farkında olmayabilirler. Derneğin sunduğu destek ve bilgilendirme çalışmalarına yeterince ulaşamamış olabilirler.
* Korku ve İş Kaybetme Endişesi: Mevcut iş koşullarının zorluğundan dolayı, şoförler hak arayışına girmeleri durumunda işlerini kaybetme korkusu yaşayabilirler. Bu endişe, pasif kalmalarına neden olabilir.
* Birliktelik Eksikliği: Ortak bir mücadele ruhunun yeterince oluşmaması, bireysel olarak hareket etme eğilimi, toplu bir gücün ortaya çıkmasını engelleyebilir.
* Kısa Vadeli Çözümlerin Cazibesi: Bazı şoförler, uzun vadeli hak mücadelesi yerine, anlık ve kısa vadeli kazançlara odaklanmayı tercih edebilirler.
* Güvensizlik: Geçmişte yaşanan olumsuz deneyimler veya dernek gibi oluşumlara karşı genel bir güvensizlik, şoförlerin bu tür inisiyatiflere mesafeli durmasına yol açabilir.
Sedat Kaplan Kısaca "UTSYD" İstikrarlı bilinçli ve Sektörü yakın'dan analiz eden mücadeleci,dernek anlayışımız
Üyelerimiz ve Tüm Tır ve Ağır Vasıta şoförlerinin haklarını korumak,üyelerimizi güncel mesleki gelişmeler'den haberdar edip üyelerimizin güncel kalmalarını sağlayarak mesleğin itibarını yükseltmek için çabalarımzı hayati öneme sahip .
Ancak bu mücadelenin başarıya ulaşması, şoförlerin de kendi haklarına sahip çıkması ve derneklerin çabalarına destek vermesiyle mümkün olacaktır.
Sizce tır şoförleri neden bu kadar önemli bir konuda hak arayışına mesafeli duruyor olabilirler utsyd herdaim şoför arkadaşların yanında OLMAKTAN UTSYD OLARAK GURUR DUYORUZ.
DIĞER HABERLER
-
UTSYD YENİ KAN TAKVİYESİ UTSYD HUKUK DAHA GÜÇLÜ
02 Ağustos 2025, 13:37 -
UTSYD YENİ KAN TAKVİYESİ UTSYD HUKUK DAHA GÜÇLÜ ARTIK NEREDE MAĞDUR BİR ŞOFÖR VARSA UTSYD ORADA
02 Ağustos 2025, 08:18 -
ŞOFÖR DAYANIŞMASI BU BİRİMİZ HEPİMİZ İÇİN HEPİMİZ BİRİMİZ İÇİN VARIZ UTSYD
02 Ağustos 2025, 08:07 -
SN ÜYELERİMİZ VE SİTEMİZİ ZİYARET EDEN MİSAFİRLERİMİZ RİCA ETSEK SAYFA HAKKIN'da GELİŞTİRMEMİZİ İSTEDİĞİNİZ İÇERİKLERDE KATILIMCI OLURMUSUNUZ
31 Temmuz 2025, 23:45 -
kuzey marmara otobanı
31 Temmuz 2025, 02:15 -
100’üncü yılda ASECAP’ı Türkiye’ye çekti, otoyolda Avrupa standardına odaklandı
30 Temmuz 2025, 10:23 -
Temel Başalan nereli, kaç yaşında? Temel Başalan ne iş yapıyor?
30 Temmuz 2025, 10:12 -
Serhat Soğukpınar Sabiha Gökçen Havalimanı CEO’su olarak atandı
29 Temmuz 2025, 19:41 -
Şoförümüzün Yurtdışında Sıkıntısı Bitmiyor
29 Temmuz 2025, 19:35 -
Sayın cumhurbaşkanımız Uluslar arası TIR şoförleri büyük VİZE mağduriyet yaşıyor Bilginize.
29 Temmuz 2025, 15:43